[i5o3]
DE LA VILLE DE PARIS.
Prevost des Marchans, maistre Charles de Molins, sires Jehan Paillart, Henry Le Begue et Estienne Huve, Eschevins de la ville de Paris, à ce presens; lesquelz es presences des mes des euvres de maçon­nerie et charpenterie de lad. ville et du conlreroolleur. de l'ediffice du pont Nostre Dame, leur ont baillé àfere la demolucion des pieux, chevrons, aiz et autres pieces de boys des bastardeaulx qui ont servy à fere la derre-niere pille dud. pont Nostre Dame, en ceste maniere :
"C'est assavoir que lesd, charpentiers ont promis, seront tenuz et promettent, chascun pour le tout, arracher bien et deuement et entierement, dedans ung moys prochainement venant pour tous delaiz, tous et chascuns lesd, pieux, chevrons, aiz dautres pieces de boys, tant grans que petitz, desd, bastardeaux et eschaffaux de molins et autres, s'aucuns en y a, en façon que riens ne demeure qui puisse tourner à pre­judice aux basteaux, passans et cours de la marchan­dise; et le tout charger en deux basteaux que lesd. Prevost et Eschevins leur seront tenuz livrer, lesquelz seront menez et deschargez cn l'isle Nostre Dame, aux despens de lad. Ville, moiennant le pris de quatre solz tournois pour chascun desditz pieux tant grans que petiz, que lesd. Prevost et Eschevins leur en seront tenuz et promettent fere paier par le Rece­veur de lad. Ville au feur et ainsi qu'ilz besongneront; parmy lequel pris lesd, charpentiers seront tenuz ar­racher et charger esd. basteaulx lesd, aiz et chevrons et autres pieces de boys, sans en avoir autre paiement que de iiii solz tournois pour chascun desd, pieux.-
« Seront aussi tenuz iceulx charpentiers de tirer et arracher les orbillons, s'aucuns en y a dedans le pour­pris desd, bastardeaux, pour pareil pris de quatre solz tournois pour chacune piece desd, orbillons, qui leur sera paié ainsi que dessus est dit.
"Et pour fere lad. demolucion et arrachiz, lesd. Prevost et Eschevins leur seront tenuz fere bailler et delivrer aux despens de lad. Ville par le Rece­veur et serrurier d'icelle, telz ferremens et oustilz que bon leur semblera fere faire et diviser, jusques à la somme de sept livres tournois et au dessoubz; et avec ce leur bailler ou fere bailler et delivrer quatre treuz, garny chascun treul de chashle, d'une escharpe et Sarceaux, six leviers et quatre che­villes à croq à ce servans, pour une foys seulle­ment; lesquelz lesd, charpentiers seront tenuz au seurplus entretenir à leurs despens. Aussi auront iceulx charpentiers pour leur aider à charger ladicte demolucion esd. basteaux la grue qui est de present sur l'eschaffault au meillcu du pont et ung engin à faulcon, garnis pour une foys seullement de chasbles et poulies. Et si leur convenoit avoir autres basteaux que les deux dessusd, à charger lad. demolucion, lesd. Prevost et Eschevins leur seront tenuz fere paier par ledit Receveur, pour leur en pourveoir, seize solz parisis par chascune sepmaine qu'ilz besongneront.
"Et si, en fin delad, besongné, lesd. Prevost et Es­chevins voient et congnoissent que lesd, charpentiers aient bien fait leur devoir et bonne diligence de fere et parfaire Iad. besongné, en ce cas ilz feront bailler ct delivrer à iceulx charpentiers, oultre tout ce que dit est, à chascun d'eulx unes paires de chausses du prix de xxvm sous parisis la paire.
"Promettant, etc., obligeant, etc., esd. noms, etc., mesmement lesd, charpentiers chascun pour le tout, corps et biens, comme pour besongné royal; renon­çant, etc.
"Fait et passé double le samedi ix" jour de Sep­tembre l'an mil cinq cens et trois. •»
Ainsi signé : Vaubcyn et Gueroult M.
CLIII. — Autre marché pour descombrer les boys et autres encombremens
DE LA DERRENIERE PILLE ET ARCHE DUD. PONT.
12 septembre i5o3.
f Jehand'Ably, Jehan Héret, Mahieu Quatre Vaux, Jehan Mabbille, Jehan Vauhardy et Thevenin May, tous charpentiers ma'nnouvriers et voitturiers par eaue dans Paris, confessent avoir fait marché à mess" les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris de mener par eulx et leurs gens, es bas­teaulx que lesd. Prëvostz et Eschevins leur bailleront,
(Fol. ii4v°.)(2)
toutes les poultres et tous les pieulx, chevrons, aiz, solives et autres pieces de boys qui ystronl de la de­molucion des bastardeaux de la pille derreniere du pont Nostre Dame, laquelle se parachevé de present; et le tout rendre jusques en l'isle Nostre Dame, et illec les descharger et mettre, c'est assavoir lesd, poultres pieux et autres grosses pieces de boys contre une
(■) A la suite de ce document viennent, dans le Registre, les deux art. en date des 21 et i3 octobre, ci-dessous n°' CLV et CL1V. (2) Au Registre, ce second marché prend place après l'article GLIV, en dale du 13 octobre suivant.